Dálnice D1 se bude opravovat postupně

provoz na dálnici
provoz na dálnici

Nejméně na šest let ochromí dopravu po celé republice modernizace naší nejvytíženější dálnice D1. Sto šedesát kilometrů mezi Miroševicemi a Kývalkou, které jsou už skoro 15 let za svou životností, se naštěstí bude opravovat postupně. Dnes odstartují práce na prvních dvou úsecích.

„Co se dá dělat, spravit se to musí, na tom už se nedá jezdit. Myslím, že horší už to být nemůže. Někdy se to udělat musí – čím déle to bude, tím to bude horší,“ jsou řidiči smíření s tím, že rekonstrukce 40 let staré dálnice je nezbytností.

Práce na 160 kilometrech jsou rozděleny do 21 úseků a začíná se na těch nejhorších. Už od šesté hodiny ranní mohou dělníci začít omezovat dopravu na Vysočině v okolí 104. a 113. Kilometru.

„Budeme budovat přejezdy středních dělících pásů na 104. a 113. Kilometru. Nicméně pořád by měly být průjezdné dva plus dva pruhy,“ přibližuje Jan Kroupa z Ředitelství silnic a dálnic.

Čtěte také

Tedy ve dvou pruzích v každém směru, byť jeden bude pouze dvou a půlmetrový, což může být problém. Naštěstí až do 20. května půjde jen o dvě zhruba třísetmetrová omezení v okolí sjezdů u Větrného Jeníkova a Jihlavy. V úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší se z pohledu řidiče dnes neodehraje prakticky nic – bude se připravovat dopravní značení. Ovšem sobotní vodorovné značení výrazně omezí provoz na Prahu.

„V tomto dni zúžíme dálnici pouze na jeden jízdní pruh,“ upozorňuje Jan Kroupa. Proč se v tomto případě dělá dopravní značení tři dny? Odpověď je jednoduchá.

„Protože, na rozdíl od předchozího úseku, budeme uzavírat dálnici od exitu do exitu a už chceme vozovku rozšiřovat o 75 centimetrů,“ říká Jan Kroupa.

Čtěte také

A to po celé délce zhruba devítikilometrového úseku, ovšem jen ve směru na Prahu, kde zůstanou dva jízdní pruhy. Brněnský směr D1 současná fáze modernizace u Velké Bíteše neovlivní. O všech aktuálních dopravních problémech i chystaných uzavírkách bude pravidelně informovat Zelená vlna.