Barrandovský most čeká po 30 letech náročná oprava

Barrandovský most (ilustrační foto)
Barrandovský most (ilustrační foto)

Má patnáct na sebe navazujících částí, které dohromady měří skoro dva kilometry. Na konci 80. let spojil Hlubočepy s Braníkem a stal se velmi důležitou součástí městského okruhu v Praze. Barrandovský most je brutalistním veledílem architekta Karla Filsaka. Pražané po něm jezdí už přesně 30 let.

Zkraje listopadu 1988 most otevřel generální tajemník ÚV KSČ Miloš Jakeš a byl u toho i reportér Československého rozhlasu.

Stavěl se 10 let. Stál přes půl druhé miliardy korun. A už se dávno nejmenuje po bývalém komunistickém prezidentovi, ale po nedaleké čtvrti nad levým břehem Vltavy - Barrandovský most, nejvytíženější dopravní uzel v České republice.

„Barrandovský most pro nás znamená velmi důležitou spojnici obou břehů Vltavy a vůbec velmi důležitou spojnici celého města. Projede po něm 142 tisíc vozidel za 24 hodin, což je opravdu veliké množství. Kromě toho, že je na městském okruhu, tak plní i funkci lokálního mostu. Jednoduše řečeno vazby mezi Smíchovem a Podolím," uvádí Václav Novotný z Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy. A dodává, že Barrandovský most je z toho důvodu nenahraditelný a nepostradatelný.

Barrandovský most

„Jeho problém je, že se jedná o velký průplet mezi dopravními proudy, a tím pádem je jeho kapacita do jisté míry omezena."

Další problém je, že před třemi lety prohlídka zjistila, že mostem prosakuje voda a tak Technická správa komunikací teď připravuje kompletní rekonstrukci. „Práce se budou týkat dilatací, kompletní přeizolace, budou se dělat římsy a kompletní sanace pláště. Budeme se snažit rekonstruovat most po částech, byť i za cenu toho, že opravy potrvají několik let. A vždy se budeme snažit zachovat dva plus dva jízdní pruhy," popisuje mluvčí Barbora Lišková.

Technická správa komunikací plánuje zahájit opravy po roce 2020, most dlouhodobě kontroluje a už vybrala i projektanta, který teď připravuje celkový rozsah prací. Most zná velmi dobře, jak ostatně napsal server ZDopravy.cz, je to ten samý muž, který masivní betonové spojení mezi Hlubočepy a Braníkem v 70. letech projektoval.