Pražský dopravní podnik bude tramvaje lakovat a opravovat ve speciálním průjezdném boxu. Práce bude rychlejší a levnější
Pražský dopravní podnik spustil ve svých ústředních dílnách provoz prvního průjezdného lakovacího boxu pro tramvaje. Dělníci tam budou vozům dávat nový lesk, aniž by je museli rozpojovat. Výstavba dvoupodlažní budovy vyšla na 388 milionů korun a trvala rok.
Nový lakovací box je dvoupodlažní budova umístěná mezi stávající zkušební kolejí a budovou Opravny tramvají, naproti velkokapacitnímu odstavenému kolejišti. Jeho délka je 131,2 metru, šířka 8,14 metrů a výška 12,8 metrů.
V přízemí se nachází tři lakovací kabiny, každá o délce 40 metrů, které jsou navzájem odděleny technologickými místnostmi sloužícími pro ovládání režimů jednotlivých kabin, pro odstavení posunovacích zařízení nebo mytí stříkacích pistolí.
Vzhledem k tomu, že se jedná o průjezdný třístupňový lakovací box, každá jeho kabina je určena pro konkrétní typ činností a podle toho i vybavena odpovídajícími technologiemi.
V první kabině (první stupeň) bude probíhat hrubá příprava vozidel na lakování a stříkání jejich spodních částí, proto je vybavena pneumatickými zvedáky tramvají.
Ve druhé kabině (druhý stupeň) bude následovat příprava na lakování, tj. broušení, tmelení a sušení.
Poté se tramvaj přesune do poslední kabiny (třetí stupeň), kde technici DPP provedou na vozidle vlastní lakování a sušení, které probíhá při teplotě až 60 °C. Druhá a třetí kabina jsou vybaveny montážními plošinami.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Armáda si nově ‚sáhne‘ na informace o řidičských či zbrojních průkazech. Pomůže jí to plánovat obranu
-
Korespondenční volba není dobrý nápad. Je to volba nižší kvality, tvrdí místopředseda ANO Vondráček
-
Češi očekávají, že EU zajistí bezpečnost a prosperitu. Zda toho ale dosahuje, vnímají skupiny odlišně
-
Severní energetická přerušila těžbu hnědého uhlí v lomu ČSA. Propustit má zhruba 500 zaměstnanců