V modernizovaných úsecích D1 se vedle sebe dvě auta nevejdou

02919255.jpeg
02919255.jpeg

Výrazné komplikace čekají řidiče na dálnici D1 kvůli její modernizaci. Prakticky celý příští týden hned na dvou úsecích bude volný pouze jeden jízdní pruh a od dubna začnou dělníci s demolicí vozovky. Všechna auta tak pojedou pouze po jedné polovině dálnice. A to až do prázdnin.

Pohodový a z hlediska dopravy bezproblémový průběh loňské přípravné části modernizace naší nejhorší dálnice řidiče příjemně překvapil a tak se mnozí těší na její pokračování. „Už aby to bylo hotové. Bylo to dobré, šlo to. Myslím, že to bude vypadat hodně podobně jako loni.“

Čtěte také

Jenže to je omyl. Letos čeká motoristy opravdová zkouška trpělivosti a ohleduplnosti a začne se hned v pondělí. Řidiči, kteří pojedou na Prahu od 112. a 75. kilometru D1 musejí počítat s tím, že kvůli stavbě mobilních svodidel pojedou jen jedním pruhem a to až deset kilometrů, takže jak upozorňuje šéf dálničního oddělení Bernartice Pavel Holejšovský, musí počítat s kolonou. „Před modernizovaným úsekem, kde budou vozidla dobrzďovat, musí řidiči včas zapnout varovná světla a informovat řidiče za sebou,“ říká Pavel Holejšovský.

Bude nám muset stačit jenom půlka

Až se postaví zmíněná svodidla, pak – nejpozději od 1. dubna – budou auta v obou směrech jezdit pouze po jedné polovině dálnice, protože tu druhou začnou dělníci bourat. Minimálně tři měsíce tak řidiče čeká jízda ve dvou velmi úzkých pruzích – levý 2,5 metru pravý 3,15. Občas ovšem ani to ne.

„V těchto místech budeme osazovat dopravní značku, kterou zatím řidiči na našich cestách nepotkali. Bude znamenat střídavou jízdu tak, aby se minimalizovala mezera mezi vozidly, ale nebudou se moc předjíždět kamióny a osobní auta vedle, protože by se do toho prostoru nevešla,“ popisuje Milan Dont z ministerstva dopravy.

Čtěte také

A protože začátky bývají nejtěžší, tak právě duben bude pro řidiče na D1 asi nejnáročnější. Musejí si zvyknout, že až třetinu ze 70 kilometrů mezi Šternovem a Jihlavou pojedou až do podzimu obousměrně v úzkých pruzích po jednom pásu dálnice D1. Veškeré dění bude sledovat Zelená vlna Radiožurnálu, jejíž redaktoři v případě jakýchkoli problémů okamžitě vstoupí do vysílání.