Už jenom předat anticenu za nejhorší díru, říká autor projektu Výmoly.cz Petr Čaník

Silnice druhé třídy číslo 259 na Českolipsku
Silnice druhé třídy číslo 259 na Českolipsku

I letošní rok už zná svoji „nejhorší díru“ neboli „výmol roku“. Je na Českolipsku. Liberecký kraj tak letos převzal štafetu od Prahy. Poslední dva roky totiž žebříčku dominovala pražská ulice U Seřadiště.

Průjezd ulicí U Seřadiště v Praze byl pro řidiče hodně intenzivním zážitkem. Jak jsme natáčeli v anketě před rokem, sanitka se ulici snažila vyhýbat, řidič autobusu projet musel. „Ani bych se s pacientem nejela.“
„Jsem nucen touto ulicí projíždět minimálně čtyřikrát denně. Ráno při výjezdu, večer při zátahu a dopoledne během tankování. Technický stav vozidel tady trpí neuvěřitelným způsobem.“

Čtěte také

Řidiči už ale nahlásili přes šest tisíc výmolů po celé republice. A systém informace předal silničářům. Zhruba polovina míst je opravených. Nejvíc v Praze a středních Čechách, kde je taky nahlášených nejvíc výmolů. Naopak nejmíň je jich v Karlovarském kraji. Od letoška můžou řidiči na Výmoly.cz upozornit i na nebezpečné železniční přejezdy a nebezpečné úseky silnic.

Vede Liberecký kraj

Letošním vítězem projektu Výmoly.cz, jehož partnerem je i Zelená vlna Radiožurnálu, je ale tentokrát silnice z Libereckého kraje. Víc ví autor projektu Petr Čaník:

Nejhorší díra roku se nachází se v okrese Česká Lípa. Jedná se o silnici druhé třídy číslo 259 poblíž hradu Houska. O největší výmol se hlasuje na internetu a jsou tam dvě důležitá kritéria. První je počet hlasů, druhá je váha, kterou lidé zadávají. Potom se z toho udělá vážený průměr. Tím je zabráněno tomu, aby mnoho lidí dalo nízké hodnocení. Ale finálním rozhodnutím pro nás je to, jaký stav má silnice v tu chvíli, kdy je největší díra vyhlašována.

Předání ceny

Po vyhlášení výsledků ankety mě vždycky čeká povinnost, ozvat se vítězi anticeny. Tentokrát si musím domluvit schůzku na Českolipsku. Lidé nás přijímají z poloviny. My to ale nebereme jako něco, co by pro ně mělo být trýznivým zážitkem. Je to jenom tak, že si chceme vypít kávu a popovídat si o té situaci.“

V letošním ročníku mohli řidiči poprvé upozorňovat i na nebezpečné železniční přejezdy. NA tuto novinku ale reagovali zatím minimálně. Myslím, že toto budeme muset trochu více otevřít a ukázat, že lid mají možnost hodnotit i tyto další dvě nebezpečné události, do kterých se můžou na silnici dostat.

Výmoly / výtluky