Tunel Blanka: I hluboko pod Vltavou naladíte Radiožurnál

Tunel Blanka před otevřením
Tunel Blanka před otevřením

Špičkovou technologií se pyšní více než šestikilometrový pražský tunel Blanka, který od soboty bude konečně sloužit řidičům. A protože mezi bezpečnostní prvky patří také dopravní vysílání Radiožurnálu, tak jsme si vyzkoušeli, jestli je v Blance naše stanice skutečně slyšet.

Na začátku tunelu Blanka v Praze Tróji se scházíme s Františkem Polákem z Metrostavu a v autě ladíme pražskou frekvenci Radiožurnálu 94,6 FM. „To je jeden bezpečnostních prvků, těch je tam samozřejmě celá řada. Předpokládá se, že pokud by se v tunelu něco stalo, tak Radiožurnál může mít nějakou mimořádnou relaci,“ vysvětluje Polák.

Čtěte také

Proto musí být Radiožurnál v tunelu slyšet. A tak jsme to vyzkoušeli a bez problémů slyšeli. Do auta jsme sedli s ředitelem dopravní policie Tomášem Lerchem.

„V tunelu jsou dopravní informace nanejvýš velmi důležité, protože jakákoliv mimořádná událost může hodně výrazně ohrozit bezpečnost silničního provozu. Řidič má de facto okamžitou informaci a na nejbližším výjezdu z tunelu může vyjet ven,“ říká Tomáš Lerch a František Polák dodává.

„Jsou na to speciální antény. Tak jako tam fungují všechny tři mobilní sítě, tak tam funguje i Český rozhlas. Stejně jako to je už dnes v pražském tunelu Mrázovka nebo ve Strahovském tunelu. Když tam vjedete, tak je Radiožurnál slyšet pořád.“

A v případě kritické situace jej naladí všechna autorádia se systémem RDS-TMC bez ohledu na původně zvolenou stanici.

Severozápadní část Městského okruhu včetně tunelového komplexu Blanka se otevře 19. září