Terminál pro vysokorychlostní trať v Jihlavě Pávově se začne stavět v roce 2029, známe jeho podobu

27. březen 2024 09:52

Z Jihlavy do Prahy za 40 až 50 minut - tak by mělo vypadat cestování vysokorychlostní železnicí. Už je známá i budoucí podoba nového terminálu v Jihlavě Pávově.

Stavba terminálu pro vysokorychlostní trať v Jihlavě Pávově by měla začít v roce 2029. Lidé tam budou moct přesedat mezi expresními a klasickými vlaky, veřejnými autobusy a trolejbusy.

Už je známá i podoba terminálu. Architektonickou soutěž, do které se přihlásilo 25 ateliérů, vyhrálo francouzsko-české sdružení Arep Architectes - monom.

Architekti řešili hlavně způsob, jakým se nový dopravní uzel zapojí do krajiny, kterou prochází konvenční železnice i dálnice D1. Vyrovnat se museli se třemi úrovněmi. V té nejnižší je současná konvenční železnice, nad ní probíhá dálnice, kterou v dalším patře pak křižuje samotná vysokorychlostní trať. 

Návrh kromě autobusového nádraží počítá i s konečnou pro trolejbusy městské hromadné dopravy nebo parkovištěm pro až tři tisíce aut. Vypořádat se museli také s přemostěním dálnice. Podle Správy železnic má terminál denně odbavit až šest tisíc cestujících.

Spustit audio

Související