Rizikový úsek I/6 v Karlových Varech: Nové značky zatím nepomohly, zvažuje se úsekové měření

1. září 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Tragická nehoda na I/6 v Karlových Varech

Na silnici I/6 pod karlovarským golfovým resortem ŘSD dodá další varovné značení, chystá mikrokoberec, plánuje omezení na dva pruhy, uvažuje o úsekovém měření.

Prudké klesání. Nepřehledné křižovatky. Táhlé, vynášející zatáčky. Tak vypadá takzvaná nová pražská silnice u Karlových Varů. Letos o prázdninách tu přišlo o život pět lidí. Nově instalované varovné značky situaci zatím nezlepšily. Rizikový úsek tak čekají další úpravy.

"Silnice smrti"

Silnice I/6 se od Olšových Vrat prudce svažuje, v prudkých zatáčkách se stáčí ke Karlovým Varům. Míjí se zde dva pruhy ve směru na Prahu a jeden pruh z kopce na Karlovy Vary. Často tak osobní auta, předjíždějící pomalejší nákladní vozidla v rychlejším pruhu na Prahu, vjedou do protisměru. Nebo auta, jedoucí z kopce na Karlovy Vary, vybočí do protijedoucího rychlého pruhu. Nehody se stávají zpravidla za nepříznivého počasí.

Místní žádají úpravy

"Pokaždé, když jedu, tak se tam pravidelně nedodržuje rychlost. Není pomalu týden, aby se tam nestala nějaká dopravní nehoda," říká paní Blanka, která bydlí v městské části Olšová vrata, na příjezdu do lázeňské metropole, v blízkosti nové pražské silnice, kde denně projede 12 tisíc aut. Úseku pod golfovým hřištěm začala říkat silnice smrti. Kvůli tragickým nehodám a chování řidičů.

"My často projíždíme, já třeba čtyřikrát denně po té nové pražské silnici. To byl taky důvod, proč jsme se ozvali, a proč jsme se chtěli přidat se svoují žádostí o lepší označení toho nebezpečného úseku," vysvětluje Hana Janoušková, předsedkyně Spolku přátel Olšových vrat. Jeho členové situaci považují za neúnosnou. Regionálním politikům a zástupcům Ředitelství silnic a dálnic už napsali otevřený dopis, ve kterém je žádají o rychlou nápravu.

Varovné značení, mikrokoberec, omezení, možná úsekové měření

"V současné době jsme na tom zmiňovaném úseku provedli svislé dopravní značení a je tam vyznačeno nebezpečí smyku. Dále jsou tam omezení rychlosti na 70 kilometrů v hodině za deště. A dále je zde vyznačen úsek častých dopravních nehod," popisuje Lukáš Hnízdil, oblastní šéf Ředitelství silnic a dálnic.

Čtěte také

Úpravy podle něj začaly v polovině prázdnin. Další opatření mají následovat. "V nejbližší době chceme v tomto místě položit mikrokoberec – asfaltový nátěr, který by měl zvýšit drsnost tohoto povrchu, čili přilnavost a adhezi těch vozidel v tomto místě."

Ředitelství silnic a dálnic k rizikovému úseku dodá další varovné reflexní značení a pokud to nepomůže, bude dopravu regulovat úsekové měření rychlosti. Ve dvoukilometrovém kritickém úseku stoupání se také počítá s tím, že bude doprava svedená pouze do dvou pruhů (jeden pro každý směr).

Další úpravy nebezpečné cesty chtějí zástupci Ředitelství silnic a dálnic, veřejné správy a policie projednat ještě v tomto týdnu.

Tragický srpen na tzv. nové pražské silnici I/6

V neděli 1. srpna se v prudkých zatáčkách na sjezdu do Karlových Varů na silnici I/6 srazila dvě osobní auta. Při nehodě zemřela matka a její dítě. Další tři lidé se při střetu zranili, dva převezl vrtulník do plzeňské nemocnice. Jednoho muže se středně těžkým zraněním převezli záchranáři pozemní cestou do Karlovarské krajské nemocnice.

Na stejném místě se bouralo 23. srpna znovu. Za deštivého počasí se odpoledne opět srazila dvě osobní auta a opět bylo mezi oběťmi dítě. S ním zemřel tentokrát jeho otec. Další dva lidé se zranili a byli převezeni do karlovarské nemocnice.

Poslední tragická nehoda se stala poslední den prázdnin, v úterý 31. srpna, tentokrát ještě nad zatáčkami, u golfového resortu. Při střetu nákladního a osobního auta zemřel jeden člověk.

autoři: Zdeněk Trnka , ZV | zdroj: ČTK
Spustit audio