Rallye Dakar 2016: Loprais v týmu s de Rooyem

Aleš Loprais dává rozhovory na každém kroku
Aleš Loprais dává rozhovory na každém kroku

Proč se Aleš Loprais rozhodl pro Rallye Dakar 2016 spojit síly se špičkovým nizozemským týmem Iveco de Rooy?

Aleš Loprais nepojede Rallye Dakar 2016 s Tatrou. Po letošním čtvrtém místě za volantem kamionu MAN nizozemského týmu Veka opět změní stroj i tým. Spolupracovat bude zase s Nizozemci, tentokrát ovšem s vážnými ambicemi na celkové vítězství mezi nákladními auty.

A při nich se logicky musíte spojit s nejlepšími. K nim patří tým Iveco de Rooy, který jako jediný dlouhodobě konkuruje suverénovi poslední dakarské éry, ruskému týmu Kamaz. A duo dvou elitních jezdců Gerarda de Rooye a Aleše Lopraise by mohlo na Kamazy platit. Všechno vzniklo náhodou letos v lednu.

Čtěte také

Přes legrácky ke spolupráci

„Tak jak se běžně po dakarských etapách obcházejí ty jednotlivé týmy, tak jsme navštívili tým de Rooy, kdy Gerard zrovna ležel na lůžku a já jsem ho jenom tak cvakl do toho jednoho jednoho špíčku, který mu tam visel. A říkám, co je, to jsi tak unavený, že tě musí masírovat. A on říká ne, já jsem naprosto v pohodě, mám pohodlný kamion, však ho zkus. A paradoxně z téhle srandy potom vznikl vážný projekt,“ prozrazuje Aleš Loprais.

Zatímco Nizozemec Gerard de Rooy už zná pocit celkového dakarského vítěze, Aleš Loprais byl nejlépe třetí. Přitom jeho strýc Karel dokázal vyhrát s Tatrou celkem šestkrát. Jenže konkurence v kategorii kamiónů od té doby hodně přitvrdila, proto chce Aleš sednout za volant ostrého nákladního speciálu Iveco.

„Je to rozumné spojení co do zkušeností, techniky a vůbec velikosti týmu. Protože de Rooy má neskutečnou historii a zkušenosti. Náš tým, myslím si, že disponuje něčím podobným. Co je hlavně super, tak de Rooy má zčásti tovární zázemí. Je to postavené na Ivecu, na velmi v uvozovkách jednoduchém autě, ale spolehlivém.“

Čtěte také

Kdo bude v týmu jedničkou?

Co když ale nastane situace, že Aleš Loprais bude na Ivecu rychlejší než Gerard de Rooy? Může se stát v jeho týmu jedničkou? Odpovídá opět Aleš Loprais: „Nejedeme taktiku jednička nebo dvojka. Prostě pojedeme na toho, kdo bude v ten daný okamžik rychlejší. Budeme si maximálně pomáhat. To znamená, Gerard pomůže mě nebo já jemu, když bude třeba. Přistupujeme k tomu s plnou týmovou zodpovědností a je to kamarádská sféra, ale s tahem na profesionální výsledek.“

V roce 2016 mimo poušť Atacama, opět přes Peru

Na trase Rallye Dakar 2016 bude vůbec poprvé v jihoamerické éře závodu v itineráři chybět chilská poušť Atacama, kde se jela hlavní část celé soutěže. Naopak se po dvou letech vrací Peru a zůstávají Bolívie a Argentina.