Pozor na parkování v garáži v zimě

Vjezd do garáže

Konec týdne byl ve znamení vichřic, vánic a jiné sloty, prostě na Vysočině by "ani psa nevyhnal." Není tak divu, že kdo nemusel, zbytečně nevycházel, a když už jsme se potřebovali někam dopravit, jeli jsme autem. Už samotná jízda na sněhu má svá úskalí a také zákonitosti, ale my se teď zaměříme na to, co se děje s autem, když ho odstavíme. Řeč bude o garážování.

Jestli vám stojí auto venku, musí mít v mrazech dobrou baterku, jinak nenastartujete. Vůz by taky neměl stát v dolíku tak, abyste v případě nouze mohli normálně vyjet. Nejlepší je pro tyto případy samozřejmě garáž. A má i další plusy.

"Garáž je nutná, protože jsme v České republice a tady nemůžete nechat jen tak stát auto, aniž by si ho někdo všimnul."
"Když už si člověk koupí dražší auto a nechá ho stát na ulici, tak mu přinejlepším poškrábou lak korunou."
"Garáž mám kvůli počasí."
"Myslím si, že autu stačí normální přístřešek, garáž mu podle mě moc nepomáhá."

Ovšem chyba lávky. Garáž na auto vliv má a velký. Pokud chcete, aby byl i pozitivní, poslechněte si Radka Pipka z Auto Jarov:

"Doporučujeme temperovanou garáž, maximálně do 5 stupňů, a hlavně musí být dobře větratelná."

A to proto, aby se vlhkost dobře odpařovala. Mazáci taky vědí, že se vyplatí nechat otevřená okénka tak, aby větral i interiér.

"Někdy se doporučuje, hlavně u starších vozů, například nezavírat úplně dveře, protože tím šetříte gumová těsnění a jiné pryže."

Ale pozor - existují i garáže nebezpečné.

"Podle našich zkušeností je vůbec nejhorší teplá garáž, nejčastěji integrovaná do rodinného domu, která má stejnou teplotu jako obyvatelná část. Když tam potom v zimě zaparkujete nasolený vůz, kterým jste právě přijel, tak kombinace tepla, vlhka, kondenzace par a soli jsou ideální podmínky pro vznik koroze."

Dobrou službu odvedou také dřevěné přístřešky - o těch ale zase někdy jindy.