Nejčastější problémy řidičů za poslední mrazivé dny: Baterie, alternátor, palivo

21. leden 2021 16:48

Asistenční společnosti evidují za posledních 10 dnů zhruba 4.000 výjezdů k řidičům, kterým kvůli mrazu nenastartoval vůz.

Mrazy v těch minulých dnech dost prověřily, jak si řidiči připravili svá auta na zimu. Asistenční společnosti evidují za posledních 10 dnů zhruba čtyři tisíce výjezdů k řidičům, kterým právě při teplotách, které jsou hluboko pod nulou, nenastartoval vůz. Z jakého důvodu, a jak tomu předcházet? Ptali jsme se ve vysílání Radiožurnálu mluvčího České asociace asistenčních společností Aleše Povra.

Čtěte také

Proč se auto v mrazech nerozjede? Co bývají ty hlavní příčiny?

Asistenční společnosti ročně řeší zhruba 10.000 případů, které mají opravdu přímou souvislost s mrazem, případně se zimním počasím. Těmi hlavními důvody, proč si motoristé volají odbornou pomoc, jsou ty, že skutečně nenastartují z důvodu vybité baterie, špatné baterie, problémům s alternátorem. Časté jsou rovněž problémy se zamrzlým palivem.

Pokud v nádrži ztuhne nafta, můžeme s tím udělat sami? Dá se tomu nějak předejít?

Dá se tomu předejít tak, že zejména před zimou si opravdu vyjedete letní naftu, která nemá takové složky, aby nemohla tuhnout při mrazech, a natankujete si zimní naftu. Případně pokud pak hrozí velké  mrazy, tak je potřeba tankovat arktickou naftu. Nicméně pokud skutečně s tím vozidlem neodjedete, nebo vám po určité době se vypne a přestane jet, tak může být tím problémem zamrzlá nafta a je potřeba vozidlo odtáhnout do vytápěného servisu, tam ho nechat roztát a zkontrolovat případně palivový filtr.

QR kódy: Stažení aplikace Zpravodaj Zelené vlny – iOS / Android

Když už tedy musíme zavolat asistenční službu, tak co všechno mohou technici vyřešit na místě, a kdy mi to auto už odtáhnou do servisu?

Zhruba v215 % procentech případů jsou schopni technici problém vyřešit na místě. Jde nejčastěji o nastartování vozidla pomocí takzvaného boosteru, který dodá energii startovací baterii, vozidlo se nastartuje a může odjet. Velmi časté jsou například na místě i opravy defektu pneumatik. Ve většině těch složitějších problémů je skutečně třeba vozidlo odtáhnout do toho servisu.

Čtěte také

Co v takovém případě potom řidič zaplatí a co má třeba zdarma?

To záleží na tom, jaké asistenční služby mají motoristé sjednané ke svému pojištění vozidla. Dělíme asistenční služby na případy poruchy a na případy nehody. S t9m, že v základu většinou mají právě ty asistenční služby pro případ nehody,“ vysvětluje Aleš Povr, mluvčí České asociace asistenčních společností.

Spustit audio