Naváže motocyklový fenomén Valentino Rossi na své vítězství v Assenu?

12. červenec 2013 12:43

Když se v motocyklovém světě řekne 46, pak hned všichni vědí, o kom je řeč. Devítinásobný šampion Valentino Rossi totiž s tímto číslem startuje v seriálu mistrovství světa už skoro dvacet let. A protože díky návratu k Yamaze minulý závod v Assenu po více než dvou letech vyhrál, pak se nadcházející víkend v německém Sachsenringu ponese právě ve znamení čísla 46.

A to nejen proto, že se čeká, jestli své vítězství zopakuje. Když se totiž sečtou všechny body, které Valentino Rossi za svou rekordní kariéru nasbíral, pak se na konci objeví symbolické číslo 46 a 46, tedy neuvěřitelných a hlavně nedostižných 4646 bodů. Na druhou stranu, fenomenální Rossi se na start závodu mistrovství světa poprvé postavil už v roce 1996, tedy v době, kdy se jeho současný soupeř Karel Abraham teprve chystal do první třídy. A ten mu teď sklání poklonu.

Čtěte také

„Říkal jsem, že se mu letos podaří něco vyhrát. Nemyslím si, že bude vyhrávat závody pravidelně, ale už na začátku sezóny jsem si myslel, že bude jezdit na bednu a že se mu podaří i vyhrát, takže u mě to bylo očekávané,“ říká Karel Abraham.

Nizozemské vítězství bylo pro Rossiho první od 10. října 2010 a je to jasný důkaz, že dva roky u Ducati pro něj byly prakticky ztracenými a návrat k Yamaze je to nejlepší, co mohl udělat. Bude ještě zajímavé sledovat, jak Rossi zamíchá celkovým pořadím šampionátu. Zatím se o něm úspěšně přetahují Španělé Pedrosa a Lorenzo, kteří ovšem v minulém závodě v Assenu skončili těsně pod stupni vítězů. A to se naposledy stalo před více než rokem, jinak vždy alespoň jeden z nich mezi trojkou nejlepších byl. Zajímavý je osud Jorge Lorenza – úřadující mistr světa v Moto GP si před 14 dny zlomil v tréninku klíční kost, ale protože se bál, že mu vedoucí Pedrosa bodově uteče, do závodu nastoupil a dojel hned za ním, pátý.

„Lorenzo jezdí úplně neskutečně. Nicméně je pravda, že kdyby měl CRT, jako máme my, tak by na 100 % pátý dojet nemohl,“ je přesvědčen Abraham a stejně tak druhý český jezdec v královské kubatuře Lukáš Pešek poukazuje na výkonnostní rozdíly mezi továrními stroji Moto GP a motorkami CTR. S tou svou Pešek zatím spokojen příliš není. Pokud už závod dojede, pak téměř vždy jako poslední.

Čtěte také

„Samozřejmě nechci být poslední, to říkám pořád. Je to zásadní věc. Bohužel se mi to teď nedaří plnit, ale teď už se ani nedívám na pozice, spíš bych byl rád, kdybychom našli nějaké normální nastavení, které by vyhovovalo mému jízdnímu stylu. Časy a výsledky přijdou samy, když máte pocit, že motorku ovládáte, ne že ovládá ona vás,“ vysvětluje Lukáš Pešek.

Naproti tomu Karel Abraham už třikrát získal po bodu. Co chybí k tomu, aby dojel lépe než patnáctý? Prý trochu štěstí, jak říkal po závodu v Assenu. Optimální nastavení motocyklu hledá také Jakub Kornfeil ve třídě Moto 3. Jestli jej najde už pro závod v německém Sachsenringu, budeme vědět v neděli odpoledne.

autor: evk
Spustit audio