Následky distanční výuky? Není to tragédie, ale téměř 60 procent škol zaostává, ukázala studie
Distanční vzdělávání během pandemie koronaviru se podepsalo na matematické a čtenářské gramotnosti žáků pátých ročníků základních škol. Ukazuje to nejnovější studie agentury PAQ Research. Do studie se zapojilo zhruba 2200 žáků z téměř devadesáti škol. „Není to tak tragické, aby se hovořilo o ztracené generaci, ale musí se to dohánět pomocí doučování a dalších cílených opatření ve školách,“ uvádí jeden z autorů studie, sociolog Daniel Prokop.
Související
-
Dopady distanční výuky nebudou u všech stejné. Závisí na osobnosti žáka i typu studia, tvrdí ekonom
„I v případě, kdybychom udrželi prezenční výuku, tak by pravděpodobně v těch velkých vlnách epidemie, byla velice komplikovaná,“ popisuje ekonom Münich.
-
Distanční výuka ukázala, jak jsou děti zahlcené množstvím učiva. Od září se to má změnit
„Jsou předměty, ve kterých si učitelé uvědomují, že i když je to v osnovách, tak to mohou vzít jen tak letem, abychom o tom třeba něco věděli,“ říká gymnazistka Natálie.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.