Motorkáři, pořiďte si kvalitní chrániče a pestré oblečení. Pozor na batohy

Motohlídka Zelené vlny Jakub Vodička
Motohlídka Zelené vlny Jakub Vodička

Motorkářská sezóna je v plném proudu. Blíží se léto, kdy začne své stroje brát na silnice čím dál víc motorkářů. Ti jsou ale oproti řidičům aut více ohroženi. Nechrání je karoserie, a proto by měli pamatovat na to, aby byli na vozovce dobře vidět. Důležité je i bezpečné oblečení a příslušenství. „Helma, rukavice, chránič páteře a kvalitní obuv. To je základ, který doplní běžný civil,“ říká odborník na moto příslušenství Ladislav Veselý. Pokud si koupím motorku a chci začít jezdit, jaké oblečení je, co se týče materiálu, vhodnější?

„Textil je cenově dostupnější, takže při stratu je lepší pořídit si ten. Z hlediska využitelnosti je lehčí oproti kůži, je vzdušnější, obsahuje nepromokavou membránu, můžete jezdit i v relativně vzhledově civilním oblečení díky tomu, že je na trhu spousta džínových kalhot. Mají v sobě i integrované chrániče kolen a kyčlí.“

Čtěte také

Důležitá je i helma, na které se podle Veselého vyplatí nešetřit. „Helma by měla být certifikovaná, měla by mít platnou homologaci. Rozhodně bych nedoporučoval používat helmy, které nejsou prověřené. Potom je na uváženou, jestli helmu otevřenou nebo uzavřenou, tzv. integrální. Případně existují helmy s výklopnou bradovou částí.“

Buďte vidět!

Kromě kvalitního bezpečného oblečení, by měli motorkáři podle dopravního experta Romana Budského, myslet také na příslušenství v podobě reflexních prvků, aby je řidiči aut na silnici dobře viděli.

„Je dobré být vidět za tmy ale i za dne, takže jasné pestré barvy na oblečení. Rozhodně se vyplatí mít i dobře viditelnou přilbu. Být vidět zepředu i zezadu. Všiml jsem si, že řada motorkářů třeba má fluorescenční oblečení, ale mají na zádech černý batoh. Takže to nejrizikovější místo, zezadu, kde motorkář nemůže ovlivnit dění, když na něj někdo najíždí, není vidět.“

Důležitost toho být viděn by motorkáři neměli podle Budského podceňovat. Loni na českých silnicích zemřelo podle policejních statistik 90 motorkářů. Nejčastější příčinou tragických nehod byla rychlost. Často ale umírali i proto, že je řidiči aut na silnici přehlédli.

Viditelnost chodců