Modernizace D1: Letošní sezóna začíná v pátek 8. března

Modernizace D1, frézování vozovky

Nejstarší a nejdelší dálnici v Česku čeká další etapa modernizace. V pátek 8. 3. začnou práce na dvou úsecích. Celkem se letos bude pracovat v sedmi úsecích.

Už tento týden Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájí práce na modernizaci D1 ve dvou úsecích. Nově v desetikilometrovém úseku mezi Souticemi (exit 56) a Loktem na Benešovsku (exit 66). A pokračovat se bude i v osmikilometrovém úseku mezi Mirošovicemi (exit 21) a Hvězdonicemi (exit 29).

Úsek 07: Exit 56 Soutice – exit 66 Loket

Nejprve budou silničáři rozmísťovat dopravní značení, a to od pátku 8. března a během následujícího víkendu. Dopravní omezení se bude dále měnit podle probíhajících prací. Jezdit se bude většinou dvěma pruhy, a to maximální povolenou rychlostí 80 km/h.

Letos je v tomto úseku v plánu rozšíření levého jízdního pásu (Brno–Praha), práce ve středním dělícím pásu a vlastní modernizace pravého dálničního pásu (Praha–Brno). V roce 2020 pak má být kompletně modernizován levý pás. Na podzim 2020 mají práce na této části D1 skončit.

Čtěte také

Úsek 02: Exit 21 Mirošovice – exit 29 Hvězdonice

Modernizace D1: Praha–Brno (stav k 03/2019)

V pátek 8. března začne dopravní opatření, aby silničáři mohli pracovat v pravém odstavném pruhu a připravit ho na plné zatížení z převedené dopravy.

Omezení provozu v daném úseku se bude poté měnit dle probíhajících prací. Opět půjde většinou o dva jízdní pruhy a nejvyšší povolenou rychlost 80 km/h.

O víkendu 16. a 17. března pak zbourají most přes dálnici u Mirošovic na 22. kilometru. Proto už v pátek 15. března odpoledne bude provoz stažen do jednoho jízdního pruhu. Následně dálnici uzavřou a do nedělního odpoledne bude provoz odkloněný na objízdné trasy. Dopravní policie počítá s dohledem v průběhu celé akce, řekl její ředitel Tomáš Lerch: „Tam se policie samozřejmě bude podílet jak na samotném opatření, tak na dohledu na objízdných trasách. Budeme asistovat i při výstavbě samotné uzavírky.“

Během letošní stavební sezóny jsou mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi v plánu tyto kroky: Práce v odstavných pruzích, kde je zapotřebí připravit krajnice dálnice přesun nákladní dopravy. Rozšíření levého jízdního pásu (Brno–Praha). Práce ve středním dělícím pásu. Zcela hotovo by v tomto úseku mělo být po třech stavebních sezónách.

Čtěte také

ŘSD na rok 2019 plánuje modernizaci i na dalších místech, například u Velkého Meziříčí. Těch úseků má být celkem sedm v délce přes sedmdesát kilometrů.

Modernizace dálnice D1 má roční zpoždění, podle současných plánů by měla být hotová v roce 2021.