Do Kolomého tatry narazilo auto mimo závodní trať

Seznam oprav na kamiónu Martina Kolomého
Seznam oprav na kamiónu Martina Kolomého

Nehod účastníků rallye Dakar na silnicích při přejezdech přibývá. Od začátku rallye při dvou zemřeli už tři lidé. Do další nehody se bez zavinění dostala i tatra Martina Kolomého. Incident, který se stal před dnem volna v Argentině, musela řešit policie, protože šlo o karambol se zraněním.

Martin Kolomý, nejlépe umístěný Čech v kategorii kamiónů na rallye Dakar, při dni volna bedlivě sleduje, jak mechanici spravují jeho tatru. Ta se totiž při přejezdu připletla k nehodě. Co se stalo?

„Objížděla nás jedna paní, která nás přehlédla a narazila do nás. Skončila v hodinách. Auto je trochu pochroumané, ale kluci to všechno zkontrolovali – prověřili nápravy, spravili plasty a můžeme pokračovat dál. Je to velké štěstí,“ popisuje.

Nehoda se stala na běžné silnici. Jak probíhalo její řešení?

„Čekali jsme na příjezd policie, protože paní byla odvezena do nemocnice se zraněním. Bylo mi řečeno, že budu muset jet na prokuraturu. Zavolali jsme proto pořadatele, kteří rychle dorazili a začali všechno řešit.

Vzhledem k tomu, že jsem nebyl viníkem nehody, tak se nehoda sepsala, zaměřila, potom mě odvezli do nemocnice na krev kvůli alkoholu a po podepsání veškerých dokumentů mě asi po 3,5 hodinách pustili. Důležité je, že je paní v pořádku. Dokonce jsme se s ní viděli v nemocnici.“

Čtěte také

Myšlenky na závod jsou příjemné. Po polovině se držíte na skvělém třetím místě. To je výborná výchozí pozice.

„Máme to sice dobře rozjeté, ale závod se jede ještě týden. Doufám, že se nám vyhnou technické problémy a defekty a dojedeme si pro pěkné umístění i v cíli. Třetí místo teď ještě nic neznamená, protože je to maratónský závod a může se cokoliv stát. Konec je opravdu až 19. ledna.“

Spolu sedíme v kabině vaší tatry. Moc prostoru tu zrovna není, ale hlavně jsou všude kolem mě samé přístroje. Popište nám, k čemu slouží.

„Já mám na starosti volant a řadicí páku, ovládání ventilátorů, uzávěrek diferenciálu a dofukování. Spolujezdec neboli kopilot ovládá nafukování vaku, dofukování a kontrolu všech pneumatik a motor – jestli maže a co se s ním děje. V rychlostní zkoušce to už nestíhám sledovat. Před sebou mám jen jednu velkou červenou kontrolku, která se rozsvítí v případě, kdyby došlo třeba k přehřátí motoru nebo úniku chladicí kapaliny,“ uzavírá Martin Kolomý.