Boj za plynulejší dopravu - Praha se chystá výrazně podpořit carsharing

16. červen 2014 13:20

V hlavním městě se za posledních 25 let ztrojnásobil počet aut v ulicích. Hlavní komunikace jsou často ucpané a Pražany trápí hluk i výfukové plyny. Po vzoru západních zemí proto magistrát plánuje výrazně podpořit koncept sdílených aut, a omezit tak ruch v ulicích. O podmínkách vyjednává s dceřinou společností německé automobilky Daimler.

Zástupce automobilky Florian Müller je přesvědčen, že carsharing neboli sdílení aut má ve velkoměstech budoucnost:

„Věřím tomu, že problematika automobilové dopravy, speciálně ve velkých metropolích, musí být přehodnocena. Carsharing je řešením, abychom se vyhnuli tomu, že budeme mít ulice plné aut. Praze by takový systém pomohl. Z technického hlediska tomu nebrání nic v cestě, jediná věc, kterou musíme s městem vyřešit, je parkování. Carsharing má smysl jen když můžete zaparkovat kdekoli potřebujete. A to právě teď vyjednáme.“

Čtěte také

Praha má systém parkování nejednotný, každá z městských částí si zóny upravuje sama. Radnice se teď s nimi snaží domluvit, aby sdíleným autům umožnila parkovat po celém městě.

„Hlavní město Praha dlouhodobě podporuje myšlenku začlenit systém carsharingu do zón placeného stání, a to například formou vyhrazených parkovacích stání či jinou formou zvýhodnění této služby,“ říká mluvčí Petra Hrubá.

Dále se uvažuje i o tom, že by sdílená auta mohla jezdit v pruzích vyhrazených pro městské autobusy. Pražský magistrát se ovšem s německým poskytovatelem carsharingu shoduje, že jednání nejsou ani zdaleka u konce. O tom, jestli se nakonec obě strany na spolupráci dohodnou, tak rozhodnou zřejmě až politici, které do čela Prahy vyzdvihnou podzimní komunální volby.

autor: msk
Spustit audio